Hee, dat gaat over mij!

perspexinholland 10 februari 2020
Hippie, van Paolo Coelho is een raak boek over de mooie en romantische hippietijd. Wat mij treft is zijn goede beschrijving van die korte tijd, dat het altijd mooi weer leek, en Amsterdam vol was van mooie mensen uit alle windstreken. Paolo beschrijft zijn herinneringen en veel van de gedachten en ervaringen uit die tijd ken ik persoonlijk en door de vele ontmoetingen die ik had met de mensen die op reis waren en op zoek naar 'grote' innerlijke ervaringen, en die zochten in exotische, vooral Aziatische landen. Amsterdam was voor deze jongeren (dat waren we, en zij ook) een tussenstation, of een plaats van vertrek en thuiskomst. Paolo schrijft over zijn eigen zoektocht en is daar heel open over. Er staat weinig overbodigs, en het boek geeft lezers van nu -die dit mogelijk alleen van verhalen kennen- een inkijkje in die wereld van love and peace. Om die reden is het absoluut aan te bevelen. Dat ik het boek desondanks maar drie sterren geef komt eigenlijk door wat er niet in het boek staat. Zijn verhaal had heel wat uitgebreider gekund en zou daarmee zowel informatiever kunnen zijn als wel spannender, als het tenminste ook over hem zelf zou gaan.

Meer recensies van perspexinholland