De smerige wereld van de farmacie

Riet 13 april 2020
Nadat ik een paar jaar geleden de "Jessica Haider" serie heb verslonden, nu eindelijk weer eens een boek van Corine Hartman gelezen. Met "Een duister pad" introduceert ze een nieuw duo. Het verhaal draait vooral om Faye van Laar, ze is een borderliner. Met meerdere psychiatrische patiënten vormen ze een hechte familie en wonen in een psychiatrische inrichting gelegen op een mooie locatie op de Veluwe, dit is het mooie decor voor het verhaal. Haar vader is de directeur van deze inrichting. Als hij wil getuigen in een rechtszaak tegen een farmaceutisch bedrijf wordt hij tegengewerkt en komen ze in grote problemen.

Een duister pad neemt je mee in de smerige wereld van de farmacie, een grote nadruk ligt op het gebruik van antidepressiva. Rechercheur Simon te Bresser raakt betrokken bij deze zaak en gaat erg ver om Faye te helpen.

De personages hebben me helaas niet zo geraakt, Simon vond ik een nogal ongeloofwaardige rechercheur en van Faye kreeg ik ook niet echt hoogte. Echter de schrijfstijl was vlot met een goed plot, ook heb ik genoten van een paar spannende scenes. Alles bij elkaar vond ik het boek best oké maar ben toch niet helemaal overtuigd geraakt om het volgende deel van deze serie te gaan lezen. Misschien omdat Jessica Haider niet te overtreffen is.

Meer recensies van Riet