Spannend van de eerste tot de laatste bladzijde…

Riet 23 juli 2021
Al tijdens de bouw van het prestigieuze hotel Le Sommet gaat het heel erg mis. In de proloog lees je over de moord op Daniel, de architect van dit gebouw. Daarna stap je in een rollercoaster van gebeurtenissen.

Elin en haar vriend Will zijn voor de verloving van haar broer Isaac met haar jeugdvriendin Laure naar dit prachtige hotel gekomen. Het ligt hoog in de Zwitserse Alpen en direct bij aankomst krijgt Elin al een onbestendig en slecht gevoel over deze plek. Vroeger was hier een sanatorium waar veel is gebeurd. Ze is constant nerveus en komt labiel over. Door een ingrijpende gebeurtenis tijdens haar werk is ze bij de recherche op non actief gezet. Ze moet nu een beslissing nemen of ze haar werk weer wil oppakken. Als het hotel door sneeuw en lawines is getroffen wordt ze gedwongen tot actie over te gaan.

Laure is plotseling verdwenen en een jonge vrouw is vermoord. Dan laat ze een hele andere kant van haar karakter zien, deze omslag en haar handelingen vond ik wel wat ongeloofwaardig en onprofessioneel. Er volgt een kat en muisspel tussen haar en de moordenaar, doordat elk hoofdstuk eindigt met een cliffhanger was het moeilijk om te stoppen met lezen.

Het sanatorium is een vlot geschreven en spannend boek, van het onheilspellende begin tot en met de laatste bladzijde. Dit kwam mede door de beklemmende sfeer van het hotel tijdens de winterse omstandigheden en de lugubere geschiedenis ervan.

Meer recensies van Riet