Alles klopt aan dit boek...

Riet 07 augustus 2019
Toen ik dit boek kreeg wist ik niet waarover het verhaal zou gaan. Al snel werd duidelijk dat Elias, de hoofdpersoon, een lastige jongen is voor zijn omgeving. Hij is sadistisch en vecht met zijn klasgenoten als iemand onrecht wordt aangedaan. Hij heeft weinig aansluiting met andere jongeren. Hij heeft een enorme sterke band met zijn jongere zusje Evi. Evi is ernstig ziek en Elias maakt zich zorgen om haar. Gelukkig ontmoet hij op een dag een meisje, Polly. Door haar vriendschap verandert het leven van Elias en Evi.

Door middel van flashbacks lees je over de afgelopen maanden uit het leven van deze zeventienjarige jongen.
Ik had niet verwacht dat het boek me zo zou raken toen ik begon met het lezen van dit boek. Het is een beklemmend en onheilspellend verhaal met verschillende wendingen. Hoewel het onvermijdelijke einde niet helemaal onverwachts kwam sloeg ik na de slotzin het boek toch verbijsterd dicht.

De titel en de uitvoering, alles klopt aan dit boek, dit ontdek je pas nadat het uit is.
Het is zeker een aanrader voor jongeren, hun belevingswereld is goed beschreven.

Meer recensies van Riet