Bloed kruipt waar het niet gaan kan...

Riet 22 september 2019
Een ballon die neerstort is het begin van een rollercoaster aan gebeurtenissen. Een overlevende vlucht weg van de onheilsplek want er is iemand die haar het zwijgen wil opleggen. De spannende achtervolging gaat door een groot gedeelte van Noord Engeland en Schotland, een streek die de overlevende gelukkig goed kent. Waarom gaat ze niet naar de politie? Al lezende kom je erachter dat er een goede reden is om de plaatselijke politie te wantrouwen. Dit boek heeft meerdere verhaallijnen waaronder ook de familiegeschiedenis van de zussen Jessica en Isabel.

De hoofdstukken zijn zeer kort, hierdoor leest het heel snel. Om niets te verklappen laat ik niets los over het plot, de kracht van dit boek zijn onder meer de verrassende wendingen en de goed uitgewerkte emoties van de personages. Na het tweede deel was ik in shock over een ontwikkeling die ik niet zag aankomen. Ik moest het boek echt even wegleggen om ervan bij te komen. In het laatste deel komen alle verhaallijnen samen en wordt het duidelijk hoe het verhaal in elkaar steekt.

Ik heb al meerdere boeken van Sharon Bolton gelezen, met op de vlucht heeft ze het niveau van haar eerdere boeken zeker weten vast te houden, misschien zelfs overtroffen. Ben je liefhebber van een spannende thriller met ook wat diepgang in een mooie setting, dan is dit zeker een aanrader wat mij betreft.

Meer recensies van Riet