Verrassend.....

Riet 07 augustus 2019
Tim Kamps is een veelzijdig man. Hij is cabaretier, regisseur en nu ook schrijver. Zijn naam kende ik niet maar toen ik hem opzocht, na het lezen van dit boek, wist ik wel wie hij was.

Het is leuk en herkenbaar om over de gebeurtenissen uit de jaren tachtig te lezen. Het grootste gedeelte van het boek gaat over het leven in de commune. De hoofdpersoon beschrijft de vaak hilarische gebeurtenissen op een vlotte manier. De volwassenen zijn voornamelijk met zichzelf bezig zodat de kinderen veelal zichzelf moeten redden. Het boek is triest en grappig tegelijk vooral als je beseft dat een groot gedeelte op waarheid is gebaseerd. Het beste van dit boek vond ik zonder twijfel het verrassende einde, ik had dit echt niet zien aankomen en wilde het boek eigenlijk nog een keer lezen. Een heel knap en origineel geschreven debuut waarvan de filmrechten al zijn verkocht!

Meer recensies van Riet