Grensoverschrijdende liefde….

Riet 20 oktober 2022
Dit debuut van Katie Gutierrez gaat over een intrigerend onderwerp, Lore een vrouw en moeder is met twee mannen tegelijk getrouwd. Dit sprak me aan, ik werd nieuwsgierig hoe het mogelijk is om een dubbelleven te leiden.

Lore woont dichtbij de Amerikaans/Mexicaanse grens. Voor haar werk moet ze deze grens vaak over. Als ze op een feest de knappe Andrés ontmoet en verliefd op hem wordt kan ze hem onmogelijk weerstaan, ondanks haar gezin. Door haar werk is het mogelijk om in beide landen een leven op te bouwen. Natuurlijk gaat het mis en dit leidt tot de moord op één van de mannen.

Cassie, een true crime journaliste komt op het spoor van deze moord en bijt zich hierin vast. Als ze het vertrouwen van Lore heeft gewonnen komt ze steeds dichter bij de waarheid. Door hun dagelijkse gesprekken moet ze ook haar eigen jeugd en leven onder ogen zien.

Langzamerhand komt je achter de waarheid, de ontknoping vond ik verrassend en tevens het beste deel van dit boek. De rest van het boek had naar mijn mening wat beknopter gemogen.

“Meer dan je ooit zult weten” is een boek over liefde, leugens en bedrog. Het zet je vooral aan het denken over de morele kant van dit dubbelleven.

Meer recensies van Riet