Spaghettiwestern

We weten van Rik Raven dat ze een ster is in het verzinnen van pakkende vergelijkingen. In Bron is dat weer net zo. Deze zinnetjes zijn zogezegd haar handelsmerk geworden, net zoals haar opmerkelijke, soms wat knullige personages die helemaal in de sfeer van een spaghettiwestern zijn neergezet. Ze zijn humoristisch en zorgen dat de lezer in het verhaal blijft. Daarnaast zijn er weer de nodige verborgen boodschappen in het verhaal verwerkt, welke de lezers aan het denken zullen zetten. Het plot blijft open voor verdere interpretatie, de reis naar het einde is echter een originele samensmelting waar de spanning vanaf spat. Wanneer je nog geen andere titels van de auteur hebt gelezen, kan je niets anders dan uitkijken naar de opvolger binnen deze serie. Niet alleen fans van spaghettiwesterns, ook fans van Stephen King kunnen de verhalen van Raven waarderen, want ook Bron doet weer enigszins aan de boeken van de welbekende horrorgrootmeester denken. Absoluut genieten.

Meer recensies van Saskia Boree - SJM Schrijft