Verrijking

In Motivatie laat gedragswetenschapper Dan Ariely zien, waarom geld juist niet altijd even goed motiveert. Hij bespreekt ook waarom we zo makkelijk te demotiveren zijn, onze krankzinnige drang naar symbolische onsterfelijkheid, over onze diepe gehechtheid aan onze eigen ideeën en creaties, en waarom liefde uiteindelijk alles overwint. Aan de hand van enkele persoonlijke ervaringen laat hij het nut van zingeving zien. “Ik werd gemotiveerd door een gevoel van identificatie met en empathie voor hen,” aldus Ariely. Hoe kunnen we zelf betere motivators worden? Het naslagwerk wordt versterkt door inspirerende illustraties, welke de lezer een glimlach op het gezicht bezorgen. Het boekje is absoluut een verrijking van het inzicht en laat ons weer heerlijk over het onderwerp nadenken.

Meer recensies van Saskia Boree - SJM Schrijft