Pink en Black

Suzanne Verheem-Kwak 31 augustus 2020
Emilia valt als een blok voor Vicious, een van de vier HotHoles. Maar ze laat het niet merken. Zij is "maar" de dochter van de hulp en hij de verwende zoon des huizes. Bovendien, het enige wat hij doet is haar pesten en treiteren.

"Vicious was wreed. Jammer genoeg was mijn haat voor hem gehuld in een dunne schil die voelde als liefde."

En dat gaat zelfs zo ver dat ze weg moet uit LA.

"Hij, nam ik me stellig voor, zal me nooit breken."

Tien jaar later komen ze elkaar weer tegen in New York waar Emilia een nieuw, maar pover bestaan heeft opgebouwd. Tijdens haar werk als serveerster moet ze Vicious bedienen en het vonkt weer als vanouds. Vicious is ook zeker niet van plan om haar verder met rust te laten.
De nu gehaaide advocaat weet niet wat hij van Emilia moet denken maar loslaten kan hij haar niet.

"Ik zie dat het je is gelukt om binnen een decennium op te klimmen van pestkop naar tiran."

Het verhaal wordt afwisselend door Emilia en Vicious vertelt.
Vicious is een eerste klas kl**tzak, maar je voelt snel dat er veel meer achter zijn houding zit.
Emilia is een sterke dame, ze laat hem links liggen en gaat met een van zijn beste vrienden daten. Totdat Vicious daar een stokje voor steekt en haar dwingt om weg te gaan en elders haar leven op te bouwen.
Als ze elkaar na tien jaar weer tegenkomen en Vicious haar weer terug wil in zijn leven, laat ze hem daar heel hard voor werken. Om dichterbij haar te komen, zal Vicious zich open moeten stellen. Maar dat is voor hem erg moeilijk.

"Een jaar vol van zijn hatelijkheden, had me goed getraind. Ik trok me zijn pesterijen al lang niet meer aan."

Stukje voor stukje, heel langzaam, ontvouwt hun verhaal zich verder.
Doordat het verhaal langzaam opbouwt, ga je helemaal mee in de interactie tussen Vicious en Emilia. Eerst verafschuw je Vicious, maar stukje bij beetje sluit je hem in je hart. Emilia is een taaie tante die haar mannetje weet te staan en zorgt voor haar familie. Dat ze daarvoor wat van zichzelf in moet leveren en zich in de hol van de leeuw moet begeven, heeft ze er zeker voor over, ook als ze voor Vicious gaat werken.
Maar of het allemaal genoeg is om verder tot elkaar te komen?

Na de novelle DEFY is Vicious het tweede verhaal over een van de vier HotHoles. De vrienden werken samen en komen ook in Vicious weer langs.
Dit verhaal is los te lezen, maar de novelle geeft wel alvast een leuk kijkje in de HotHole keuken.
Met Vicious duikt L.J. Shen verder de DEFY wereld in van de heerlijke HotHoles.
Vicious is als het lekkere, foute stukje chocola waardoor je meteen de hele reep op wilt eten.
Een heerlijk, sexy verhaal dat je laat uitkijken naar het volgende HotHole verhaal, het verhaal van Dean!

Meer recensies van Suzanne Verheem-Kwak