En dan zit je ineens in een rolstoel en strompel je af en toe wat rond op krukken.
Het overkomt Corey Callahan na een ongeluk.
In plaats van een ijshockeyende student bewoont ze nu een van de twee aangepaste studentenkamers. Gelukkig heeft een goede vriendin gevonden in haar kamergenoot Dana.
En die jongeman, Adam Hartley, die de andere kamer bewoond is niet alleen aardig, maar ook echt een ontzettend lekker ding.
Alleen zal hij gewoon genezen en zij zal altijd ‘kapot’ zijn. Bovendien heeft hij ook al een vriendin. Eentje die zo door kan gaan voor fotomodel en rond paradeert op twee benen.

“De oude ‘ik’ was altijd beledigd als jongens alleen maar oog hadden voor mijn borsten. Nu wenste ik dat mensen naar mijn borsten zouden staren. Als ze nu naar me keken, zagen ze alleen de rolstoel.”

Kan Hartley haar laten inzien dat ze nog steeds gewoon een mooie, begerenswaardige jonge vrouw is?

“Ik wilde gewoon dat ik je de originele versie van mezelf kon geven. Niet de gebroken variant.”

Sarina Bowen wordt altijd genoemd als er gesproken wordt over Engelstalige NA-auteurs.
Met deze vertaling van het eerste deel van de Ivy Years kunnen de lezers die alleen Nederlands lezen ook van haar schrijven genieten.
Adam Hartley wil je zeker een half boek lang achter het behang plakken. Maar ook hij heeft zijn problemen. Alleen komen deze niet zo sterk naar voren in het verhaal, waardoor hij minder sympathiek overkomt dan hij daadwerkelijk is. Gelukkig maakt Corey een hoop goed. Een jongedame die een hoop te verwerken heeft en druk bezig is met revalideren en aanpassen. Ondanks dat haar onzekerheid haar af en toe parten speelt, blijft ze een doorzetter.
Een heerlijk collegeverhaal met vriendschap als goede, sterke basis en misschien zelfs een kans op liefde?

Reacties op: Dromen van meer

Gevallen Dromen - Sarina Bowen