Heerlijke ik vertrek feelgood

Veronique las ‘Alles komt goed’ geschreven door Mirjam Aarts.

Haar mening lees je hieronder. ⬇️

Ik las eerder al Een Passievolle zomer van Mirjam en was hier erg enthousiast over, dus toen Mirjam een oproep deed voor een blogtour rondom Alles komt goed was ik meteen enthousiast. Dit boek stond namelijk al op mijn nog te lezen lijstje.

Ik kijk daarnaast graag naar programma’s als ‘Ik vertrek’ enz. dus dat was een extra motivatie om dit boek te lezen. Eenmaal begonnen in het verhaal kun je hem echt niet meer aan de kant leggen. Je wordt echt het verhaal ingezogen. Het verhaal begint als Merel nog in Nederland is en met haar laatste weken als basisschooljuffrouw bezig is. Ze heeft een relatie met Thijs, wat een hork is dat. Merel sluit ik meteen in mijn hart. Wat een heerlijk personage. Ze krijgt een enorme tegenslag te verwerken en wordt hierdoor gedwongen om een bepaalde keuze te maken. En ze maakt de keuze die ik ook gemaakt zou hebben.

Als Merel naar Frankrijk afreist vind ik het vooral erg leuk dat ze, net als bij Ik vertrek toch wat tegenslagen te verwerken krijgt, maar hier heel optimistisch haar schouders onder zet en ze ook hulp uit onverwachte hoek krijgt. Er zitten aardig wat plotwendingen in waardoor het verhaal echt verrassend is. Door de beeldende schrijfstijl van Aarts waande ik me echt in Frankrijk. En ik waarschuw je… als je aan het lezen bent krijg je vanzelf trek in gebak.

Deel 2 in deze serie staat gelukkig ondertussen al aangekondigd. Begin september kunnen we Jij bent alles verwachten en ik kan niet wachten om verder te lezen over deze leuke personages.

Dit boek ontvingen wij van Mirjam Aarts voor de blogtour. Dit beïnvloedt onze mening niet. Neem ook zeker een kijkje bij een van de andere deelnemers.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes