Jacqueline Coppens vertelt het verhaal van ontwrichte gezinnen, het gezin van de dader door een dom ongeluk die grote gevolgen heeft voor zijn leven en voor het gezin van Esmee en Arend en hun kinderen, Xander en Vera. Het verhaal begint 4 jaar na de verdwijning van Vera. Esmee en Arend leven ieder hun eigen leven en verwerken ieder het verlies op hun eigen manier, er is geen samenhang, geen verbinding. Xander leeft noodgedwongen zijn eigen leven. Esmee zit erg in haar slachtofferrol en kan het niet loslaten. Arend verliest zich in zijn werk.
Langzaam laat Jaqueline puzzelstukjes los over de verdwijning van Vera en puzzelstukjes over de dader. Op een gegeven moment heb je wel idee wie die dader zou kunnen zijn maar het einde is toch wel weer verrassend.
Het boek leest makkelijk weg maar heeft wel voldoende diepgang zodat er voldoende plezier aan valt te beleven. Het boek heeft flasbacks en werkt vanuit het perspectief van de dader en vanuit Esmee en haar langzaam uitelkaar vallende gezin.
Ik merk dat Jacqueline ten opzichte van haar debuut een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Het eerste boek moest ik echt inkomen maar dit boek is van het begin af aan spannend en niet weg te leggen. Kortom een echte aanrader en een schrijfster om in de gaten te houden. 4,5 ster van mij.

Reacties op: omdat ik je mis

Omdat ik je mis - Jacqueline Coppens
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,95