Schaduwstrijder

Wilma Hartman 18 oktober 2019
Een actiethriller worden de boek van Pjotr Vreeswijk genoemd. Ik denk dan aan schieten, veel bloed en het verhaal en personages doen er niet toe. Ik heb laatst nog zo een actiethriller gelezen meer een chicklit-achtig boek. Nu de boeken van Pjotr Vreeswijk zijn absoluut niet zo. Er worden mensen van vlees en bloed neergezet die ook levensechte emoties hebben en het plot zit goed in elkaar. De schrijfstijl is prettig en meeslepend, korte hoofdstukken die maken dat je door wilt lezen. Er zijn kort gezegd drie verhaallijnen die steeds meer bij elkaar komen naarmate het boek vordert.

Het boek vertelt het verhaal van Suzanne Boyle die gevraagd wordt om een massagraf te onderzoeken in Congo. Wat ze daar ziet doet haar versteld staan, dit is geen normaal massagraf. Wat voor wapens zijn gebruikt en wie zijn de mannen die dit hebben veroorzaakt. Langzaam aan begint ze te ontdekken wat er aan de hand is maar wordt ook tegengewerkt. Wie zijn haar vrienden en wie staan haar na het leven? Vele ontwikkelingen, verschillende landen en perioden, verschillende verhaallijnen, spionnen, overlopers maken dit boek heel spannend.

Al met al een heerlijk boek om even goed in weg te duiken. Je hebt zeker in het begin je aandacht er absoluut bij nodig, het zijn korte hoofdstukken en de verschillende verhaallijnen moet je je eigen maken, maar daarna gaat het als een trein. Ik zou zeker zeggen Pjotr ga zo door, ik kijk uit naar je volgende boek! Is er al een regiseur geïnteresseerd in je boeken, het zou een geweldige tv-serie kunnen zijn.

Meer recensies van Wilma Hartman