Mooi Verhaal

bookstamel 13 januari 2020
aten we beginnen met de cover. Ik vind deze cover echt super mooi zeker als ik hem vergelijk met de covers uit andere landen. Hier kun je de verschillende covers zien. Daarnaast vond ik de wat meer grijzige pagina’s in het boek met de vertellingen van de verhalen een erg mooie toevoeging aan het boek.

Dan het verhaal zelf. Laat ik ermee beginnen dat het heerlijk vlot is geschreven. Daarnaast vind ik het erg fijn dat dit een ya verhaal is wat niet vanuit de ik vorm word verteld maar vanuit een derde. Daarnaast word er niet teveel in gegaan op details wat vaak bij een fantasie boek wel zo is. Ik vind het fijn dat het in dit boek niet gebeurd omdat op deze manier het verhaal voor mijn idee veel beter blijft hangen.

Als we gaan kijken naar de personages dan zijn deze ook allemaal heel erg interessant. We hebben natuurlijk Asha een super sterke powervrouw. Ze is slim sterk en laat niet met zich sollen. De schrijfster heeft goed weten neer te zetten dat ze getekend voor het leven is door een groot litteken. En je kunt ook heel goed merken dat Asha zichzelf lelijk vind en niet van zichzelf houdt. Je krijgt echt medelijden met haar.

Ze moet gaan trouwen met de commandant van haar vader. Deze man heeft een verschrikkelijke persoonlijkheid die zo ontzettend goed word neergezet door de schrijfster. Dat het kippenvel bijna over me armen liep als het in het boek over hem ging.

Dan hebben we Dax de broer van Asha. In het begin lijkt het een beetje een slappeling die Asha zijn klusjes laat opknappen maar is dit ook zo?

Uitgebreide recensie op mijn blog

Meer recensies van bookstamel