Een verhaal met potentie

bookstamel 25 mei 2020
Laat ik zoals gewoonlijk beginnen met de cover. Deze past goed bij het verhaal en ik vind de kleur blauw die gekozen is erg mooi.

Het verhaal zelf heeft me een beetje alle kanten op geslingerd. Op het ene moment vond ik het erg goed het andere moment voelde het een beetje alsof ik de draad kwijt was. Het ene personage vond ik sterk uitgewerkt en wist me helemaal mee te slepen. Met een ander personage had ik weer helemaal niks.

De uitverkorene is een mix tussen fantasy en een goede actie thriller. Het begint namelijk allemaal met Richard die een aantal vreemde dingen mee maakt en vlucht. Daarna maakt het verhaal voor mij een iets wat rare wending en maken we kennis met vampier Sybil en haar team. We leren ook dat sybil een boek in handen wil krijgen om een bepaalde reden. Ik wil natuurlijk niet teveel verklappen. Vanaf hier gaat het verhaal dus wat meer over naar fantasie.

Het verhaal zelf en het idee er achter doet me een beetje denken aan boeken/series als Buffy en charmed waar misdaad ook met het bovennatuurlijke word gecombineerd. Het idee en verhaal op zich vind ik dan ook wel prima. Maar doordat het soms wat warrig was en er best veel personages in het boek zitten las het helaas niet altijd even lekker weg. Dat neemt niet weg dat ik reuze benieuwd ben naar de volgende boeken van deze auteur. Want dat Cynthia veel potentie heeft is duidelijk. Het had alleen allemaal net iets beter gekund

Het boek krijgt een mooie 7 van mij.

Meer recensies van bookstamel