Houdt je zakdoekjes maar bij de hand

bookstamel 06 januari 2020
Wauw dit boek is rauw , puur en zo emotioneel dat het me vanaf de aller eerste pagina in zijn greep heeft gehouden en niet meer heeft los gelaten . In het boek leven we met Esmee die haar man verliest door een auto ongeluk . We volgen Esmee in de dagen voor de begrafenis en maken alle emoties die daarbij horen van dichtbij mee . Liefde , Verdriet , Vriendschap , Onbegrip enz . Het mooie aan dit boek vind ik de Flashbacks die ons meenemen naar de tijd dat Leon nog leefde . Door die Flashbacks kregen we inzage in het leven dat Esmee en Leon hadden voor het ongeval waardoor je ook goed kunt meeleven met het personage van Leon . Door de schrijfstijl van Idema word je echt meegesleurd in dat verdovende gevoel dat je hebt nadat je hebt gehoord dat iemand is overleden . Ik denk dat iedereen heel veel herkenning kan vinden in het verhaal dat Idema heeft geschreven . Gaan de weg het verhaal komen we er ook achter dat er meer aan de dood van Leon is vooraf gegaan dan we in eerste instantie dachten . Het boek is een achtbaan van emoties die je raken tot in het diepste van je hart . Als je dit boek gaat lezen zorg dan ook voor een volle doos zakdoekjes binnen hand bereik want die ga je zeker nodig hebben . Doodse Stilte is het debuut van Saskia Idema en ik heb zelden zo’n sterk debuut meegemaakt . Toen ik eenmaal begonnen was in het boek kon ik hem gewoon niet meer weg leggen hoe heftig ik de emoties soms ook vond .

Uitgebreide recensie op mijn blog

Meer recensies van bookstamel