Een mooie en ontroerende Young Adult

bookstamel 27 december 2019
In het zoeken van Vera leren we Vera heel erg goed kennen. Vera is een jong meisje met gescheiden ouders die haar broertje Stijn is verloren en het moeilijk vind dat een plekje te geven. Daarnaast moet ze naar haar moeder toe wat ze niet wil dus loopt ze weg van huis. Ze schuilt in een busje in een loods van een boer en leert nieuwe mensen kennen. Op een dag krijgt haar vader Johan een briefje in de bus dat het niet goed gaat met Vera en dat die haar kan vinden in de Bus. Daar aangekomen is er geen Vera maar ligt daar wel haar dagboek.

We lezen dit boek dan ook deels verteld en deels door middel van de fragmenten uit het dagboek van Vera. Door deze dagboeken leren we het verhaal van Vera kennen. Maar Johan leert ook dat zijn dochter niet altijd positief over hem denkt.

Het zoeken van Vera is dan ook een prachtig boek over verlies en wat dat met een gezin kan doen. Over de band tussen een Vader en zijn dochter. Iedereen verwerkt dingen op zijn eigen manier en dat word heel mooi verteld in dit verhaal.

Uitgebreide recensie vind je op mijn blog

Meer recensies van bookstamel