Aangrijpende en verrassende Young Adult die je gelezen moet hebben .

bookstamel 13 januari 2020
Echt dit boek is zo ontzettend goed ! Sorry dat moest ik echt even gelijk kwijt . Nu verder naar mijn inhoudelijke recensie .

De cover Dit is een van de mooiste covers die ik ooit heb gezien zeker nadat je het boek hebt gelezen . De cover past echt perfect bij het verhaal . De kleur van de cover vind ik ook echt perfect gekozen . Ook de titel past enorm goed bij het boek . E

Let op deze recensie kan een kleine spoiler bevatten .

Het verhaal Wauw wat is dit verhaal bijzonder en ontzettend mooi geschreven . Het boek gaat over een onderwerp waar in mijn gevoel nog steeds een te groot taboe op heerst en veel te weinig over gesproken wordt . In het boek maken we kennis met Edward een verlegen stille jongen een beetje een sulletje . Op een bijzondere manier bouwt hij toch een band op met Joren die bij zijn familie in de tuin werkt . Joren merkt ongeveer halverwege het verhaal op dat Edward eigenlijk wel veel vrouwelijke trekjes heeft en wat lijkt hij eigenlijk veel op zijn tweeling zus Edith . Edith is een meisje wat niet naar school gaat en waarvan Edward alleen maar glimpen opvangt als die bij de woestenborgs in de tuin werkt . Maar wie is toch die stille Edward ? Het boek is een prachtig verhaal over in het verkeerde lichaam geboren te worden . Een verhaal over vriendschap en liefde . Een verhaal over jezelf zijn en vooroordelen . Ik denk dat dit een verhaal is wat iedereen moet lezen want het is zo ontzettend goed geschreven.

Door de manier waarop Wendy het verhaal heeft geschreven krijg je al snel een band met meerdere personages . Elk personage heeft eigenlijk wel iets bijzonders . En van elk personage kun je ook weer iets leren . Hoewel het boek natuurlijk een sterk hoofdpersonage heeft voelen de andere personages niet aan als bijzaken en dat vond ik vooral erg mooi . Daarnaast is het gewoon heel bijzonder om te lezen hoe de personages hun eigen ontwikkelen.

Al met al dus een heel krachtig verhaal en daarom krijgt het boek een dikke 10 !

Meer recensies van bookstamel