Prachtige roman

bookstamel 17 maart 2020
Rosalinds Leugen is dus het eerste deel in De drie dochters serie van Muna Shehadi. Ik vind de cover van deze editie echt heel mooi en sereen. Het verklapt niet veel over het verhaal maar past ontzettend goed bij de sfeer van deze roman.

Het boek begint al de drie zussen Eve, Olivia en Rosalind het huis van hun beroemde vader aan het opruimen zijn omdat deze in een kliniek verblijft. Ze vinden dan een medisch document waaruit blijkt dat hun beroemde moeder Jillian geen kinderen kon krijgen. ( Haar moeder is al jaren geleden overleden) Rosalind die al haar hele leven zoekende is omdat ze zich nooit ergens op haar plek voelde wil dan ook graag opzoek gaan naar haar biologische moeder.

Haar zoektocht lijdt haar naar Main waar ze kennis maakt met het gezin van Leila. Ze raakt al snel bevriend met dit gezin maar hoe zal dit gezin reageren als ze er achter komen wat de ware reden is van Rosalinds verblijf in Main?

Wat ik fijn vind aan het boek is dat elk hoofdstuk begint met een stukje uit een dagboek van Jillian, Rosalinds moeder. Op die manier leren we meer over de achtergrond van de moeder van Rosalind en haar medische geschiedenis. Deze geschiedenis is soms hard en word regelmatig in de doofpot gestopt.

Ik vond het ook heel leuk om de Libanese cultuur van Leila haar gezin te ontdekken in het boek. De verschillende gerechten die bijvoorbeeld genoemd worden. Daarnaast vond ik het ook erg leuk dat het boek niet alleen over de zoektocht van Rosalind naar haar moeder draaide maar er ook een romantische side lijn inzit. De schrijfstijl van Muna Shehadi is vlot en heel beeldend daardoor word je makkelijk mee gesleurd in het verhaal.

De vergelijking met de zeven zussen vond ik niet (Gelukkig maar). Want ik ben denk ik een van de weinige lezers die de zeven zussen niet zo heel geweldig vond. Verder dan het eerste deel ben ik dan ook niet gekomen. Terwijl ik niet kan wachten om het tweede deel van De drie dochters te gaan lezen. Het boek krijgt van mij dan ook een dikke 9

Meer recensies van bookstamel