Met “De macht van K” schreef Jens Vern een ijzersterk thriller debuut.
We maken kennis met het bedrijf van Frank Keeler dat zich gespecialiseerd heeft in data-opslag en backup. Jammer genoeg is de bedoeling van Frank minder zuiver en wordt de ontwikkelde software vaker gebruikt om mensen te chanteren dan gewoon weg om een veilige back-up te hebben van de gegevens.
Als Tim Turner als pas afgestuurd informatiespecialist in het bedrijf van Keeler terecht komt, komt hij in een voor hem verwarrende maar aanlokkelijke wereld. Een wereld waarvan hij de echte inhoud niet kent. Een geheimzinnig man, “De vriend” neemt contact met Tim en stelt hem op de hoogte van de praktijken die Keeler hanteerde. Tim, de zoon van een begenadigd programmeur die plots uit het leven van van Tim verdween, is eerst moeilijk te overtuigen. Maar stap na stap komt hij dichter, te dicht, bij de waarheid. Hij ontvlucht het leven in Amerika en komt uiteindelijk terecht in Den Haag.
Daar leert hij Evelyne kennen, maar ook zij is niet wie ze werkelijk is.
Wat hebben Evelyne en Tim gemeenschappelijk? Wat drijft hen tot de relatie die ze aangaan? En kunnen ze samen iets verrichten tegen “De macht van K”?
Een boek dat ik met zeer veel zin gelezen heb. Voor mij echt nog eens een 5 sterren exemplaar. Met hier en daar een onverwachte wending, weet Jens zijn lezers mee te nemen in deze spannende wereld. Ook het nawoord stemt tot nadenken, want inderdaad, kunnen we wel vertrouwen op de nieuwe media? Wat is er van ons gekend en nog belangrijker, wie en waarvoor worden onze gegevens gebruikt? Een fictief verhaal dat toch tot enig nadenken aanzet!

Reacties op: Een fictief verhaal dat toch tot enig nadenken aanzet!

De macht van K. - Jens Vern