Een spannend boek met donkere sfeer

Ingrid Do 26 april 2020
Ik heb het geluk gehad om een vooruit leesexemplaar te mogen krijgen.
De kaft en uitstraling van het boek zijn duister en sinister en nodigen uit om te het boek te lezen. Ook de beschrijving op de achterkant is veelbelovend. De proloog begint met iemand die door vijf personen begraven moet worden om een geheim te bewaren. Daarna worden, jaren later, diverse moorden gepleegd. Uiteraard is direct duidelijk dat dit met elkaar te maken heeft, net als de lugubere vondst bij een oud weeshuis, maar hoe wordt pas langzaam duidelijk. Je wordt daardoor getriggerd om steeds weer door te lezen. Het verhaal is goed geschreven en heeft twists in het verhaal die ik niet zag aankomen. Je vraagt je het hele boek af, wie is de moordenaar en wat is de reden van de moorden. De te vermoorde personen vertellen hoe ze de moord ervaren en dat is interessant. Het personage van Kim Stone kan op minder sympathie rekenen van me. Het is weer een vrouwelijke rechercheur met aanpassings- en autoriteitsproblemen die haar frustraties op veel mensen botviert. Ondanks mijn antipathie voor Kim Stond vind ik het een goed boek. Hij is niet zo gruwelijk en verslavend als beloofd, maar de sfeer in het boek is donker en ik zie het voormalige industriƫle gebied waar het zich afspeelt zo voor me.

Meer recensies van Ingrid Do