Camilla Sten heeft samen met haar moeder Viveca Sten een aantal succesvolle thrillerseries geschreven. Op dit moment studeert ze psychologie en wordt al de ‘Zweedse Stephan King’ genoemd.
Dat ze psychologie studeert is te merken in haar thrillerdebuut ‘De verdwenen stad’ waarin de psychologische spanning goed merkbaar is.

Alice is al van jongst af aan gefascineerd door het raadsel rondom de verdwijning van haar familie vijftig jaar geleden. Haar oma Margareta is als enige De Zweedse schrijfster Camilla Sten heeft eerder samen met haar moeder van de familie overgebleven, omdat ze niet in Silvertjärn was.
900 Personen waren destijds van de aardbodem verdwenen, zonder een spoor na te laten. Alice besluit hier een documentaire over te maken en gaat met een groepje op onderzoek uit in het afgelegen liggende verlaten stadje. Maar is het wel zo verlaten?
Vanaf de eerste dag dat ze er zijn gebeuren er vreemde dingen, die ze niet voor zichzelf toe wilt geven en maakt dat ze aan zichzelf en haar medecollega’s twijfelt.
“ Bij de kapotte deuren bevindt zich iets met zachte, langwerpige vormen; het is geen camerastatief , generator of koelbox. Er beweegt iets. Op dat moment bereikt een dof lachje mijn trommelvliezen. Mijn verlamming wordt doorbroken als een ijzige golf van overlevingsinstinct als een tornado door mijn lichaam trekt en me dwingt om naar achteren te deinzen terwijl ik me overal aan stoot.”
Het is beslist spookachtig af en toe en de spanning wordt langzaam maar zeker opgebouwd.
Een erg diepgaand verhaal is het niet, maar het element mysterieus in samenhang met de psychologische spanning maken het een verhaal dat je achter elkaar wilt uitlezen.

Reacties op: Spooky en mysterieus

De verdwenen stad - Camilla Sten
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,50 Bestel het e-book € 9,99