De naam thriller niet waard

Lizzie 25 juni 2020
De stagiair het debuut van Helen Monks Takhar.
Hele Monks Takhar werkt als journalist, copywriter en redacteur. Ze begon met schrijven voor financiële bladen voor ze overstapte naar de nationale kranten zoals the Times en the Telegraph.

Het verhaal gaat over Katherine een veertiger die van een glaasje houdt, samenwoont met haar partner Iain en die denkt dat haar generatie de beste is. Ze heeft een hekel aan millinnials, ze vindt ze lui, gemakzuchtig,…
Haar leven wordt helemaal overkop gegooid door haar nieuwe stagiair Lily, die dan ook nog eens het nichtje van de nieuwe bazin blijkt te zijn.
Lily op haar beurt, wil er alles aan doen om Katherine in een slecht daglicht te plaatsen. Hoewel beide vrouwen elkaar niet kunnen uitstaan, willen ze ergens toch vriendinnen van elkaar zijn.
We lezen het verhaal afwisselend vanuit het perspectief van Katherine en Lily. Waarbij Katherine toch de langere stukken heeft, waarin haar ongenoegen over Lily duidelijk maakt.

Het begin van een spannende thriller zou je denken. Twee vrouwen die elkaar eigenlijk niet kunnen verdragen maar toch elkaar te vriend willen houden, je zou een echte psychologische thriller verwachten, alleen slaat dit enorm tegen wanneer je dit verwacht.
Het verhaal is één langdradig monoloog van Katherine die zich zelf beklaagt, met dan tussendoor nog een passage van Lily hoe ze het leven van Katherine verder zuur kan maken.
Voor een thriller te zijn zou je denken dat we naar een climax toewerken, maar deze is enorm teleurstellend, het verhaal rammelt aan alle kanten en is totaal niet geloofwaardig.
Zonder spoilers vrij te geven, zijn er heel wat passages, die gewoon niet kloppen.
De schrijfster heeft de bal qua geloofwaardigheid en thriller gehalte helemaal mis geslagen.

Voor mij is dit geen geslaagd debuut, ik miste de spanning en een goed plot.
Daarom geef ik het boek ook maar 2 sterren. Puur voor de moeite die de schrijfster gedaan heeft, het zag er veel belovend uit, maar het boek was een enorme teleurstelling.

Meer recensies van Lizzie