Genieten

Lizzie 06 december 2019
Jij het eerste boek van Hannah Hill. De cover sprak al boekdelen. Maar wat vonden we van het boek zelf ?

Jij vertelt ons het verhaal van Jessica die bij haar oom en tante gaat wonen, om zelfstandiger te zijn. Haar oom en tante hebben een golfclub, op haar eerste avond ontmoet ze een mysterieuze man die meteen onder haar huid kruipt. Kort erna ontmoeten ze elkaar opnieuw en beginnen ze een passionele, relatie. Nero en Jessica lijken voor elkaar gemaakt te zijn, tot zijn geheimen roet in het eten strooien.

Jij leest als een trein, ik weet dat het cliché klinkt maar het is zo. Na vijftig tinten grijs en de muren van glas serie, kan deze mooi mee in het rijtje staan. Het boek bevat de nodige seksscènes maar heeft ook diepgang waardoor je met de personages meeleeft. Iets wat niet altijd voorkomt in het genre, soms nemen de seksscènes het volledig over. Het gaat er ook helemaal niet kinky aan toe, waardoor de lezer zich wel in Jessica kan verplaatsen, en stiekem hoopt op een man zoals Nero, die de wensen van de vrouw op de eerste plaats zet.

We leren in dit deel Jessica al heel goed kennen, ze komt over als iemand die zelfstandig wilt zijn en weet wat ze wilt, maar die ook heel jaloers kan zijn en bang is om gekwetst te worden. Je merkt als lezer dat Nero het stimuleert dat ze echt zelfstandig wordt, wat ten slotte haar doel was om te verhuizen. Nero blijft ook voor de lezer mysterieus, je wilt meer van hem te weten komen, en zijn geheimen ontrafelen.
Dit eerste deel stopt nogal abrupt met een gebroken hart. Mocht deel twee al uit zijn hadden we meteen verder gelezen.

Jij is een aanrader voor mensen die van het genre houden. Het is geschreven door een Nederlandstalige schrijfster en zal zeker gewild zijn bij het doelpubliek.
Het is een trilogie, dus het wordt afwachten op de volgende delen.
We kijken er verlangend naar uit.

Meer recensies van Lizzie