Pure feelgood

Lizzie 18 april 2020
Jaimie Pisonier volgde verschillende schrijfcursussen, op haar website kun je haar kortverhalen lezen. Uiteindelijk besliste ze om in eigen beheer haar debuut te maken met vriendschap en liefde Jack en Anouk.

Anouk heeft verschillende tegenslagen gehad op het werk. Ze woont in het huisje van haar overleden oma en heeft het financieel moeilijk om de huur hiervan te betalen, daarom is ze opzoek naar een huisgenoot. Haar collega Thomas helpt haar hierbij. Zo komt Jack bij haar wonen, Jack heeft zijn eigen verleden en demonen waar hij tegen moet vechten. Toch is er vanaf het eerste moment een bepaalde spanning tussen hen…

Het verhaal lezen we afwisselend vanuit het perspectief van Anouk en Jack. Het zijn korte hoofdstukken waardoor het boek vlot leest.

We leren de personages oppervlakkig kennen, er had voor mij meer diepgang mogen zijn wat de personages betreft, net als de dialogen, nu zijn deze momenteel heel direct, maar wat meer fantasie overlaten aan de lezer kan zeker geen kwaad. Het plot daarentegen is wel heel goed uitgewerkt en merk je dat er over nagedacht is. Waar de diepgang bij de personages gemist wordt maakt het goed uitgewerkt plot veel goed.

Het is een echte feelgood roman waarbij je weet dat wat er ook gebeurd gedurende het verhaal het uiteindelijk wel goed komt. Wat heerlijk is om even alle zorgen rond je heen te vergeten en volledig op te gaan in het boek. Het boek heeft mij een paar fijne lees uurtjes bezorgd.

Het boek mocht ik lezen voor het selfpubcafé boeken auteurs en lezers.

Meer recensies van Lizzie