Niets is wat het lijkt

M.G. Pauwels 31 mei 2020
Ik heb met veel genoegen het eBook gelezen. Het verhaal van Abby Ryan, de uitbaatster van de boekenwinkel die ze van haar grootmoeder geërfd heeft, sprak me wel aan.
Abby Ryan heeft bijzondere gaven, waar ze minder mee te koop loopt. Ze woont in Wilson, Australië, net als haar broer Paul, die bij de politie is. Haar leven lijkt heel normaal, tot een vriendin haar meeneemt naar een bijeenkomst van nog mensen die zoals zij lijken te zijn.
Dit verhaal kan je moeilijk in één hokje plaatsen. Is het fantasy, Sci-Fi? Een combinatie van beide, samen met een spannende roadtrip door de Australische woestijn. Zo zou ik het omschrijven.
Het enige minpunt vind ik dat ik met veel vragen achterblijf. Op het einde begint het verhaal verwarrend te worden en naar mijn gevoel zou het daar een beetje beter uitgewerkt kunnen geweest zijn.
Maar ik weet dat het een tweeluik is en hoop dat deel twee mijn vragen gaat beantwoorden. Ik ga het zeker lezen.
Dit is zo een boek waar je van houdt, of dat me volgens mij opzij legt. Ik hou ervan en geef het daarom overtuigd 4 sterren. Het boek is vlot geschreven, leest vlot en ik heb echt met de personages meegeleefd.

Meer recensies van M.G. Pauwels