Heerlijke sport-drieluik

RBogerd 27 november 2019
Samenvattingen

‘Oppassen’
Fynn Lindberg moet een paar dagen zijn linkerschouder ontzien, helaas moet hij beginnen aan zijn stage voor zijn opleiding tot sportcoach bij het vrouwen ijshockeyteam waarbij Yara Bakker een van die jonge vrouwen is. Hun coach Henk waarschuwt hem voor haar: ‘Voor die moet je oppassen.’ Na de les, stelt ze heb direct al op de proef en wanneer ze daarna nog op hem wacht hij heeft het even met alles gehad. Als ze thuiskomt heeft ze een beetje spijt, dan begint haar vriendin over de telefoon ook nog tegen haar. Ze besluit haar hoofd leeg te maken door hard te gaan lopen en dan gebeurt er het ondenkbare.

‘Zeg mijn naam’
Fenna moet revalideren in het zwembad na een knieoperatie aan haar kruisbanden en ziet dit totaal niet zitten, ze heeft veel pijn en wil niet met haar volle gewicht op haar been staan. In het wedstrijdbad is Shane Murray een kortstondig vriendje van de middelbare school achter elkaar baantjes aan het trekken. Wanneer hij en twee vrienden een weddenschap aangaan naar wie van de drie mannen ze aan het kijken was, komt Shane naar haar toe en maken ze een afspraak. Door omstandigheden kan ze deze niet nakomen en omdat ze zijn nummer niet heeft, ook geen contact opnemen. Dan zoekt ze hem op en spontaan nodigt ze hem uit hij haar thuis te komen zwemmen, ze is alleen daar haar familie op vakantie is. Hij waarschuwt nog wel dat hij geen relatiemateriaal is.

‘Om te winnen, moet je scoren’
Als Max haar team ontbonden is omdat ze geen vrouwelijke voetbalspelers meer hebben, komt ze met een idee om leden te werven. Helaas kan ze dat niet alleen en de coach geeft zijn zoon Wes de opdracht om haar te helpen. Er is echter een probleem, hij doet moeilijk en wil haar niet helpen en zij is stiekem al een tijdje helemaal gek van hem.

Mijn mening
Het is heel erg leuk om drie kortere verhalen te kunnen lezen, ook zeer aangenaam vond ik dat het drie verschillende sportdisciplines waren: IJshockey, zwemmen en voetbal. Daarnaast zijn het ook auteurs van eigen bodem, die mij zeer bekoren.

Conclusie
Het is een absolute aanrader en leest heerlijk weg. Omdat het korte complete verhalen zijn hoef je ze in ieder geval ook niet achterelkaar te lezen en dat kan een meevaller zijn als je minder tijd hebt.

Meer recensies van RBogerd