‘Momentum’ – Shelena Shorts

RBogerd 31 januari 2020
Samenvatting
Het verhaal gaat over Sophie, die bij haar moeder voor elkaar heeft gekregen dat ze online-onderwijs mag volgen en als tegenprestatie moet ze een keer in de week samen met haar moeder lunchen op de campus. Na een van deze lunchafspraken komt haar auto tijdens het uitrijden van de parkeerplaats tegen een prachtige zwarte Maserati aan, hoewel het haar schuld is wil de jongeman niet weten van een verzekeringskwestie en rijdt gewoon weg.
Wanneer ze hem niet uit haar hoofd kan zetten en ze weer op de campus is om met haar moeder te lunchen, staat hij zodra ze weer naar huis wil tegen haar Jeep aangeleund. Zijn naam is Wes en hij is 19 jaar, dus een jaar ouder dan Sophie. Hij wil van alles over haar weten, maar wil nog steeds niet dat ze voor kosten van de reparatie van zijn auto opdraait. Wanneer ze uiteen gaan is ze helemaal extatisch van hem, tenslotte vindt ze hem het meest perfecte wezen op deze aarde ook al hebben ze geen gegevens uitgewisseld.
Dan komt ze doordat hij iemand in haar plaats uit het water red, achter zijn grote geheim en dit is nog maar het begin van de rest van hun verhaal.

Quote: ‘ ‘Wat ik niet begrijp’ ging hij verder, ‘is hoe we het einde kunnen veranderen. Ik kom maar niet weg van deze …’ Hij werd stil en zocht naar woorden. ‘Hel’ Eindigde hij. ‘

Mijn mening
Het is een heel prettig te lezen boek over een ontluikende liefde en een groot mysterie. Het ging door mijn hoofd dat Wes me doet denken Dorian Grey (‘Het portret van Dorian Gray’ van Oscar Wilde), mysterieus en onwerkelijk prachtig. En later kwam de overeenkomst met ‘Fallen’ van Lauren Kate in mij op. Dit maakt het verhaal voor mij een beetje minder volmaakt.

Conclusie
Het is goed geschreven vanuit de gedachtegang van een meisje van die leeftijd, misschien af en toe een beetje naïef, maar dat is niet verwonderlijk omdat ze weinig contact had met de buitenwereld. Een ware Young Adult die naarmate het boek vordert steeds meer prijs geeft en intrigerender wordt.

Meer recensies van RBogerd