Uit de as herrezen

RBogerd 24 oktober 2019
Samenvatting

Het verhaal begint met de vondst van een vermoorde man in een bos. Hij blijkt al enkele weken overleden en er steekt een ongewone schaar uit zijn lijf. Hier maken we ook kennis met Melissa Jordan, de Engelse hoofdinspecteur moordzaken die de zaak behandeld.

Dan gaat het volgende hoofdstuk over Andrew Steward, hij is stripclubeigenaar en maakt zich druk over zeldzame munten die verdwenen zijn. Ook maakt hij zich zorgen over hoe hij een voormalige vriend en nu nog maar een zakelijke relatie Sir Winston hierover moet inlichten.

De vier bandleden van de rockband ‘Sincity’ houden in het chique Grand Brighton Hotel op verzoek van hun manager een persconferentie wegens hun terugkeer in de schijnwerpers met een nieuw album en de daarbij horende tour. Als het vragenuurtje bijna is afgelopen, horen ze tot hun verbazing dan hun ex-manager vermist was en waarschijnlijk dood gevonden is.

Via het gebit van het slachtoffer komen ze erachter dat het de ex-manager van de rockband ‘Sincity’ is en dat hij met de band middenin een juridisch gevecht zit.

Daarna lees je over verschillende motieven en mogelijke daders en zal je tot het eind van dit boek blijven gissen. Tipje van de sluier … het einde is totaal niet te voorspellen!

Mijn mening

Mijn probleem met dit boek was dat de gedachten van vele personages werd meegegeven, dit zorgde voor minder spanning en maakte het enigszins rommelig. Toch kan ik niet ontkennen dat het daardoor een erg grote puzzel werd waarvan de stukjes net niet in elkaar passen en dit heeft ook zijn charme en zorgt voor vele verkeerde veronderstellingen.

Conclusie

Wanneer je van thrillers houdt die een verrassende twist hebben en graag op het verkeerde been gezet wordt dan kom je zeker aan je trekken in dit boek en kan ik dit zeker aanraden. Maar hou je meer van het psychologische aspect en het gezichtspunt van maar één of enkele personages, dan kan dit een tikkeltje overdadig overkomen.

Meer recensies van RBogerd