griezelig actueel

vero13 19 oktober 2020
Het boek is jammer genoeg heel actueel, en de overeenkomsten met de huidige corona crisis is heel beangstigend.
Het boek leest heel gemakkelijk.
We volgen Arjen en Li , die elkaars pad kruisen, en samen op de vlucht slaan.
De angst voor het onzekere en onbekende wordt goed weer gegeven en is eigenlijk een beetje een weerspiegeling van de onzekere en moeilijke tijden die we nu ervaren.
De liefde voor de dieren gaat soms heel ver en zit diep Dit zorgt voor een verregaande verdeling van de bevolking over 2 kampen Voor velen worden ze gezien als een lid van de familie, en dat wordt hier mooi weer gegeven in het verhaal. Anderzijds heb je dan de tegenstanders, die alles in het werk stellen om de dieren te ontvreemden en te vernietigen. Er is nooit 1 kamp die 100 % correct is, en het zet je toch tot nadenken.
Het einde is open, dus nu toch wel benieuwd naar het vervolg!

Meer recensies van vero13