Laat een volgend deel maar komen.

Dit is het derde boek van Carmen Prins en haar voorgaande boeken ‘Carmens kookpunt’ en ‘Deadline’ las ik ook met veel plezier. Dus toen we deze in de mail zagen hoefde ik niet lang na te denken.

Het verhaal begint op het moment dat Carmen een uitnodiging heeft gekregen voor een exclusief food-event. Ze besluit er heen te gaan en op de terugweg wordt ze vanuit het niets aan gereden. Dit is het begin van de ellende.

Carmen kennen we uiteraard al uit de voorgaande twee boeken van haar hand. Ze woont op Terschelling samen met haar twee zoontjes. Ook haar vader woont nog steeds op het eiland en is dementerend. Er komen een hoop personages terug uit de voorgaande delen, maar ik denk dat deze ook heel goed losstaand te lezen is. Bij mij was het al even geleden dat ik de voorgaande delen gelezen heb en ik was het vorige verhaal een beetje kwijt, maar dat maakt voor het huidige verhaal niets uit. Dit is ook goed te lezen zonder de voorgaande delen gelezen te hebben of als je het verhaal, net als mij, even kwijt bent.

Tijdens het lezen kwamen de andere twee boeken weer bovendrijven, want Carmen weet voorgaande situaties eenvoudig te omschrijven zonder veel uit voorgaande delen te spoileren.

Doordat het een spannende roman is en geen thriller is het verhaal niet nagelbijtend spannend, maar er is wel continue een onderhuidse spanning aanwezig die er voor zorgt dat ik steeds verder wil lezen. Het einde is anders dan ik verwacht had en zorgt ervoor dat ik nieuwsgierig ben hoe het met Carmen verder gaat. Wat mij betreft mag Carmen alvast aankondigen dat er een vierde deel in deze serie zal verschijnen.

Dit boek ontvingen wij van De Crime Compagnie in ruil voor een recensie. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes