Vero las: Breekbaar geluk

Deze recensie is eerder verschenen op Koukleum.nl.

Nadat ik met erg veel plezier eerdere boeken van Saskia gelezen had, wist ik dat ik dit tweede deel uit de Geluk-serie zeker ook wilde lezen. Het verhaal gaat precies verder waar deel 1 gestopt is. En ik vond het wel plezierig dat er vooraan een stukje stond om je geheugen op te frissen. Hierdoor kon ik me ‘Recept voor geluk’ weer voor de geest halen en vielen de puzzelstukjes al snel weer op zijn plek. De personages begonnen weer te leven en ik zat meteen weer in het verhaal. Dat is het fijne van een serie, je neemt de hoofdpersonages langer mee en als je een nieuw deel begint is het net alsof je oude bekenden tegen komt.

Het verhaal wordt voornamelijk vanuit Liv verteld en soms komt er een stukje verteld vanuit Matthew. Hierdoor weet je ook wat de gedachten van beide personages zijn en weet je soms meer als de hoofdpersonen. Hierdoor had ik soms ook dat ik Liv of Matthew even door elkaar wilde schudden om ze wakker te maken, zodat ze een andere beslissing zouden maken. Dit is voor mij een teken dat ik echt in het verhaal zat.

Wel kon ik één beslissing van Liv niet begrijpen. Zonder een spoiler weg te geven. Door deze beslissing wordt haar hele leven op de kop gezet en ik kan me niet voorstellen dat je dit op die manier zou doen… Dit vond ik wat ongeloofwaardig. Saskia probeert dit wel gedurende het verhaal te verklaren echter kwam dit niet zo goed uit de verf naar mijn gevoel. Ik heb dit gevoel over deze beslissing aan de kant gezet en verder was het boek wel geloofwaardig en heb ik het boek in één ruk uitgelezen en geluisterd. Zoals enkelen ondertussen al weten, luister ik regelmatig een luisterboek terwijl ik zelf het boek lees en dat heb ik hierbij natuurlijk ook weer gedaan en dat zorgde er voor dat ik echt door het boek heen vloog en ik hem op een bepaald moment gewoon uit moest lezen.

De ontknoping zorgt ervoor dat ik ontzettend nieuwsgierig wordt naar het derde deel van deze serie. En het mooie is dat ‘Grenzeloos geluk‘ al te lezen is.

Wat ik ook echt leuk vind, is dat aan het einde van het boek de verschillende recepten staan die Liv in haar pattiserie gemaakt heeft. Doordat ik zelf graag bak, vind ik dit een erg leuke aanvulling op het boek.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes