Vero las: Melinda Metz – Poeslief

Dit is het derde boek met kat Mac in de hoofdrol. Ik heb de eerdere delen, ‘Hartendief op pootjes‘ en ‘Als de kat van huis is‘, met erg veel plezier gelezen, dus ik keek erg uit naar de nieuwe avonturen van Mac in Storybook Court. En deze keer is Mac niet alleen, hij heeft vijf kittens ontdekt die ook een grote rol in het verhaal krijgen.

Echter in de andere delen las je ook veel over de pesterijtjes tussen Mac en de hond Diogee. Echter doordat Mac weinig thuis is bij Jamie en David, omdat Jamie niet zichzelf is en daardoor anders ruikt, en Mac verontwaardigd is dat ze hem probeerden op te sluiten, speelt Diogee deze keer maar een kleine rol. Dat vind ik op zich wel jammer, want dit vond ik altijd extra leuk, vooral door de herkenning. Hier hebben de honden zich ook regelmatig in de haren met de katten. Maar ondanks dat ik Diogee een beetje miste in het verhaal, heb ik als vanouds genoten van Mac en zijn streken.

Het verhaal speelt zich eigenlijk ook nu weer geheel af in Storybook Court en er zijn een aantal bewoners die we ook al tegen komen in de voorgaande verhalen. Je kunt ‘Poeslief’ zeer zeker als standalone lezen, maar ik denk dat je dan toch een gedeelte van het verhaal mist, omdat je de voorgeschiedenis van bepaalde personages niet zo goed kent, en dat is zonde. En daarbij is het gewoon een leuk extraatje als je de voorgaande delen nog niet gelezen hebt, dan heb je gewoon nog drie boeken te lezen met Mac in de hoofdrol… En ik kan zeggen, als je van katten houdt… dan ga je van deze boeken genieten…

Deze recensie is eerder verschenen op Koukleum.nl.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes