Heftig, meeslepend , aangrijpend waargebeurd verhaal.

bookstamel 27 december 2019
Wauw!!! Dit verhaal is heftig en daar is geen woord van gelogen. De schrijfster vroeg mij of ik mee wilde doen aan een blogtour van dit boek en de titel en de achterflap tekst spraken mij enorm aan. Echter begon ik dit verhaal te lezen in een week dat ik me echt rot voelde. Ik was ziek mijn moeder had nieuws uit het ziekenhuis en ik voelde me gewoon belabberd. Ik heb vroeger PTSS gehad en soms met dit soort verhalen of dagen moet ik opletten dat ik die niet laat opspelen. Ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment niet verder kon in het verhaal. Dus legde ik het boek even weg tot ik wat fitter weer was om vervolgens weer verder te lezen. De heftige scene’s vliegen je namelijk om de oren. Je snapt soms echt niet hoe Janine zolang bij sjaak heeft kunnen blijven. Heftige verkrachtingen mishandelingen ze zijn Sjaak niet vreemd. Deze man is ziek maar dan ook echt ziek in zijn hoofd.

Ik denk dat mensen die niet weten dat dit verhaal is gebaseerd op een waargebeurd verhaal soms wel eens kunnen denken jeetje dit is wel veel zeg ! Een beetje over de top om het zo maar te zeggen. Echter is het geen fictie en kun je van een waargebeurd verhaal niet zeggen doe maar een beetje minder want zo werkt het niet. Wij denken vaak dat dit soort dingen niet gebeuren maar toch gebeuren ze en vaak is er niemand die het ziet of doorheeft. Deze dingen spelen zich vaak achter gesloten deuren af. Door de schrijfstijl van Anya word je al snel meegezogen in het verhaal. Als lezer moest ik soms echt even slikken en wilde ik tegen Janine schreeuwen ga nou bij hem weg. En ik denk dat als je dat kan bereiken als auteur je zeker iets goed doet!

Uitgebreide recensie vind je op mijn blog

Meer recensies van bookstamel