Het prachtige vervolg op het groene kristal

bookstamel 21 december 2019
Waar we in het groene kristal vooral alle wetenschappers die neerstorten op Terra 7 en Dion leren kennen is dat in het huis van de roos niet zo. In dit deel volgen we vooral Conrad en bridget tijdens hun reis naar het noordelijk verzet. Tijdens deze reis gebeurd er van alles en maken we kennis met Duncan een edele uit het huis van de roos. Hoewel we in dit deel dus vooral andere personen ontmoeten of beter leren kennen sluit het naadloos aan op het groene kristal.

Conrad heeft eigenlijk vanaf het begin al mijn hartje gestolen. Je merkt dat hij voor vrede staat en samenhorigheid. Hij wil ten alle tijden het goede zien in de mens en dat is ook wel een beetje hoe ik zelf in elkaar zit. Ook Duncan vond ik een erg interessant karakter dat zich in hoog tempo ontwikkelde.

Het huis van de roos heeft een mooie balans tussen spanning en het verhaal vertellen. Sommige stukken zit je op het puntje van je stoel en andere stukken leer je veel meer over de achtergrond en waarom er dingen gebeuren op Terra 7.

Een uitgebreide recensie lees je op mijn blog

Meer recensies van bookstamel