Heerlijke Young Adult

bookstamel 06 januari 2020
Wat is dit een heerlijke young adult ! En niet eens een zover van je bed show als je kijkt naar hoe de mobiele telefoons en computers tegenwoordig al in het dagelijks leven onze tijd in bezit nemen . Als je dan naar zo,n 20 jaar terug ging toen was het nog heel bijzonder als je een computer of mobiel had . Dus zo gek zou het niet zijn als straks de smartphones weer ouderwets zijn .

Van de cover van het boek werd ik gelijk vrolijk die heerlijke fel roze kleur gecombineerd met het mintgroen . De printplaat die er heel lichtjes doorheen drukt en dan natuurlijk Jinx die er nog eens opstaat echt heel goed bedacht .

Alhoewel ik met mijn leeftijd vast niet meer de doelgroep van dit boek ben vind ik het wel erg mooi geschreven . Vooral de ontwikkeling tussen Lacey en haar Baku Jinx vind ik erg mooi neergezet . Katten hebben een sterke eigen wil en kiezen vaak hun bazen ( personeel ) zelf en Jinx is dan ook typisch zo’n kat . Verder komen er onderwerpen aan bod als een nieuwe school en het laten samen vloeien van oude en nieuwe vrienden . En ontdekken we langzaam aan steeds wat meer over de vader van Lacey . Op het eind was het boek ook heerlijk spannend . En doordat Amy een heerlijke vlotte schrijfstijl heeft had ik hem zo uit !

Uitgebreide recensie op mijn blog

Meer recensies van bookstamel