Fantasy met een verrassend tintje!

bookstamel 05 februari 2020
Oooh wauw laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen dit boek heeft zeker mijn verwachtingen waar gemaakt. Er waren wat kleine verbeter puntjes maar over het algemeen was het echt een steengoed boek. De cover alleen is echt al prachtig die geweldige draken kop die samen smelt met de achtergrond van het boek echt super.

Maar goed terug naar het boek zelf Fenna is echt een super leuk personage ze heeft echt alles waar ik van houdt. Ze is sterk, onafhankelijk weet wat ze wil en laat zich door niemand tegen houden. Van Fenna ga je gewoon gelijk houden. We leren Fenna kennen als ze de proeve doet en in de Drakenburcht terecht komt. Echter daarna lijken we opeens een periode verder te gaan en zit ze in het tweede jaar en is ze aan het leren voor draken zieler. Voor mijn gevoel missen we hier echt een stuk van het verhaal en dat is ook gelijk mijn grootste verbeter punt. Ik had meer willen weten over fenna haar leerweg en hoe ze aan haar kracht komt.

Arlan vind ik ook een interessant personage want hij is een goede vriend voor Fenna en de band tussen hun is heel bijzonder. Ik ben ook erg benieuwd naar de ontwikkeling van Eames in de volgende delen. In dit deel leren we hem kennen maar ik hebt het vermoeden dat hij in het vervolg een grotere rol krijgt.

Al met al is het boek in een heerlijke vlotte stijl geschreven. De hoofdstukken zijn precies goed niet te kort en niet te lang waardoor je lekker door blijft lezen. Het boek bevat genoeg spanning en magie om het interessant te maken. De band tussen Mens en draak is ook heel bijzonder. Vooral de Draken zielers die de zielen van draken die sterven moeten over brengen vond ik erg goed gevonden. Ik kijk dan ook enorm uit naar het volgende deel van deze serie. Het boek krijgt een mooie 9 door het kleine minpuntje.

Uitgebreide recensie vind je op mijn blog www.bookstamel.com

Meer recensies van bookstamel