Na het lezen ben je een beetje verliefd op Noorwegen

bookstamel 11 juni 2020
Na het lezen van dit boek word je verliefd op Noorwegen.

Titel: Tussen licht en donker Auteur: Rian Sevenhuijsen Uitgeverij: Tinteling Romance Genre: Roman Cijfer: 8

HIER GAAT TUSSEN LICHT EN DONKER OVER:
Amber weet best waarom haar grote zus haar een reis naar Tromsø cadeau heeft gedaan. Alles onder het motto: ‘bad ideas make the best memories’. Alleen heeft Amber dit keer weinig behoefte aan de ongevraagde hulp. Ze moet een baan vinden. En een eigen huis. Toch gaat ze op pad, vastbesloten om dan vanuit Noorwegen alles maar te regelen. Een vroege sneeuwstorm helpt dit idee halverwege de heenreis al om zeep. Ze strandt op Oslo, samen met het beroemde fotografen-duo Stormraaf, dat haar uitnodigt de nacht niet op het vliegveld, maar in de stad door te brengen. Amber besluit voor een keer niet naar haar verstand te luisteren, precies zoals haar zus altijd adviseert. Nooit had ze kunnen bedenken dat ze die nacht mee zou doen aan een romantisch experiment met vrijbuiter Raaf, waarbij ze zesendertig vragen moeten beantwoorden om te kijken of ze verliefd op elkaar kunnen worden.

DIT VIND IK VAN TUSSEN LICHT EN DONKER:
De cover van dit boek straalt een prachtige romantische sfeer uit. Daarnaast kun je uit de titel al een beetje opmaken waar het boek zich afspeelt. Ik vind de titel en de cover dan ook heel goed gevonden.

Ik was erg benieuwd naar dit boek. Dit boek is eerder uitgebracht als podcast. Echter raak ik tijdens het luisteren naar een boek al snel de draad kwijt. Daarom was ik super blij dat dit boek nu ook als paperback uit kwam.

In tussen Licht en Donker weet Rian Sevenhuijsen je mee te nemen in de prachtige sfeer die Noorwegen uitstraalt. Ik denk dat iedereen na het lezen van dit boek een beetje verliefd word op Noorwegen. Een klein minpuntje is dat het boek naar mij idee een beetje traag op gang kwam. Dit vond ik jammer want daarom kwam ik pas echt in het verhaal toen amber in Tromsø aankwam.

Op dat moment vergeet je alles om je heen en weet Rian je echt het boek in te sleuren. Je leeft al snel mee met Amber en haar zoektocht naar zich zelf. Rian weet ook goed gebruik te maken van kleine vleugjes humor, waardoor ik regelmatig met een glimlach op mijn gezicht zat te lezen.

Het personage van Storm is ontzettend goed uitgewerkt. Vanaf het aller eerste moment vraag je jezelf af wat er onder het oppervlak drijft bij deze stille broer van Raaf. Het personage van Storm wist me te intrigeren ik wilde meer en meer over hem te weten komen.

Aan de details en feiten en weetjes over Noorwegen kun je goed merken dat Rian Sevenhuijsen in Noorwegen heeft gewoond. Zij woonde hier een paar jaar en haar liefde voor dit prachtige land kun je dan ook echt in dit verhaal voelen.

Al met al was dit dus een heerlijke feelgood om te lezen! Daarom krijgt het een mooie 8 van me.

Liefs, Melanie

Meer recensies van bookstamel