Zomer in de kleine bakkerij

Zomer in de kleine bakkerij - Jenny Colgan
⭐⭐⭐⭐

Zomer in de kleine bakkerij aan het strand is het tweede deel van de bakkerij serie, waar Polly's verhaal verder gaat.

De bakkerij loopt goed en Polly is gelukkig samen met Huckle en de super schattige Neil, de papegaaiduiker. Wanneer plots de eigenaresse (mevrouw Manse) van de bakkerij komt te overlijden, staat Polly's bedrijf op het spel. De zus van mevrouw Manse erft de bakkerij en stuurt haar zoon naar het eiland om de bakkerij te beheren.

Dit is natuurlijk geen succes en er veranderd veel voor Polly. Van bakken van broden vol liefde en passie, naar het verkopen van fabrieksbroden. Wanneer ze ook nog wordt betrapt met Neil in de bakkerij valt haar droom in duigen.

Polly krijgt in dit deel weer genoeg voor haar kiezen, maar gelukkig bedenkt ze weer genoeg oplossingen voor haar problemen en laat Polly's doorzettingsvermogen haar niet in de steek.

Ik had wat moeite om in het verhaal te komen, ik miste het fijne feelgood gevoel wat ik bij het eerste deel wel had. Al moet ik zeggen dat ik dat vaker heb bij het tweede deel van een trilogie.
Maar nadat vele mij vertelde dat ik echt door moest lezen, kwam ik toch in het verhaal en heb ik genoten. Op naar deel drie: Winter in de kleine bakkerij.

Meer recensies van De boekenkast van Bianca