Ineens je huis van de ene dag op de andere kwijtraken je mag het niet gedroomd hebben.

Evelyne cathoir 19 april 2021
Het overkomt Fiona Lawson, eerst denkt ze dat er sprake is van een misverstand maar al snel wordt duidelijk dat het de harde realiteit is. Het is het begin van een ware nachtmerrie waar geen einde aan blijkt te komen. Als Bram (haar echtgenoot) vervolgens spoorloos verdwenen is, zal Fiona ontdekken hoeveel leugens haar man aan het weven was en hoe weinig ze elkaar echt kenden.

De tijdlijn van “Ons huis” kan voor sommige lezers verwarrend zijn. Het verhaal begint met de ontdekking van Fiona dat haar huis zonder haar toestemming is verkocht, en gaat dan terug in de tijd naar de maanden voorafgaand aan die dag.
Het perspectief van elk personage wordt verteld via een onconventioneel medium.
Fiona spreekt tot een publiek via een podcast en Brams stem wordt verteld via dagboekachtige woorddocumenten. Als gevolg hiervan leest het boek bijna als een hoorzitting. Alsof Fiona en Bram twee getuigen zijn die tegengestelde verslagen van dezelfde gebeurtenis afleggen.
Waar ik eerst een aversie had naar Bram toe als personage kreeg ik dankzij zijn stem meer en meer inzicht in wat voor een negatief domino-effect hij was terecht gekomen.

Ons huis wordt omschreven als een triller maar eerlijk gezegd heb ik het als lezer zo niet ervaren.
Ik heb wel genoten van het mysterieuze dat het verhaal met zich meebrengt alsook de verschillende wendingen die gaandeweg gebeuren zo is er verraad, affaires en fraude. Allemaal ingrediënten die behoren bij dit goed boek.

Als je op zoek bent naar een verhaal met een originele twist, dan is “Ons huis” zeker een boek dat je gelezen moet hebben.

Meer recensies van Evelyne cathoir