Vlot geschreven triller

Evelyne cathoir 03 januari 2021
Marlen Visser is auteur en schrijfcoach. In opdracht van Storytel schreef Marlen de Storytel Original luisterserie Latte Macchiato. Een spannende feelgoed in 10 afleveringen met als thema 'foute' mannen. Latte Macchiato behoorde in 2018 tot de top 5 van meest beluisterde Storytel Originals.

Meedoen aan de Staatsloterij is voor veel Nederlanders traditie. Het slaperige dorpje Vierschoten staat op zijn kop als de Postcodeloterijhoofdprijs op zijn enige postcode valt.
De jonge Evy gaat voor haar werk als journalist een artikel maken voor de krant, over de voor en nadelen van het winnen van de grote prijs. Voor de een is het feest, voor de ander een trauma, maar al snel blijkt dat er meer aan de hand is in het slaperige dorpje Vierschoten en Evy wordt meer en meer getriggerd om achter het hele verhaal te komen.
Je hele leven verandert wanneer je de postcodeloterij Hoofdprijs wint, maar wanneer iedereen in jouw dorp lid is en jij niet… dan kan dat pittige wrijvingen geven in een dorpje als Vierschoten. Voor de een is het feest, voor de ander een trauma, maar al snel blijkt dat er meer aan de hand is in het slaperige dorpje en Evy wordt meer en meer getriggerd om achter het hele verhaal te komen.

Het verhaal bevat een beklemmende sfeer van wantrouwen die mooi is neergeschreven.
Mensen gedragen zich onvoorspelbaar, zeker als men onder spanning staat. Het dorp is echt uit elkaar gevallen en de kloof tussen “arm en rijk” is nog nooit zo groot geweest.

Noodlot is een goed samenspel van onderhuidse spanning en een uitgedacht plot. Het is een boek dat je niet kunt wegleggen, je wilt blijven doorlezen om te zien hoe de vork in de steel zit.
Marlen heeft een hele vlotte schrijfstijl waardoor ik bleef lezen. Ze wist mij te verwarren maar ook te verrassen. Naar mijn gevoel is dit een algemene gemiddelde triller met een bevredigend einde.

Meer recensies van Evelyne cathoir