De Strijd om Aestas is een aanrader

Jamie 20 mei 2022
De Strijd om Aestas is een YA van Janine Zaman. Het is tevens het debuut van Janine Zaman.

De Strijd om Aestas gaat over de 22-jarige Lily. Lily studeert in New York aan het CU (Columbia University). Ze volgt de studie Cultuurwetenschappen met haar beste vrienden Emma en Milan. Ze woont samen met Emma in een leuk appartement.

14 jaar geleden zijn Lily haar ouders verdwenen. Haar oma heeft haar daarna grootgebracht. Ze is een echte romanticus en houd van lezen. Op een dag loopt ze letterlijk tegen de knappe Luca op. Ze klikken vanaf het eerste moment. Maar dan komt ze erachter dat niet alles is zoals het lijkt. Is Luca wel wie hij zegt dat hij is? Is zij dat zelf wel?

De Strijd om Aestas is een YA fantasy waarin liefde, romantische maar ook familie en vrienden, centraal staat.

Ik vind de cover echt super en het past perfect bij het verhaal. Het is rustig en interessant.

Vanaf de eerste pagina werd ik in het verhaal gezogen. Er zit vanaf het begin een goed tempo in, niet te snel en niet te langzaam. Ik vond de schrijfstijl ook erg prettig. Door het goede tempo en de fijne schrijfstijl las het boek echt heerlijk weg en heb ik het zo verslonden.

Het verhaal is leuk en in mijn mening echt uniek. Het verhaal heeft meerdere perspectieven waardoor je alles goed meekrijgt.

De Strijd om Aestas is echt een aanrader als je van YA fantasy houdt.

Meer recensies van Jamie