Nieuw Kruimeltje verhaal

Jamie 18 juni 2020
Kruimeltje en de Strijd om de Goudmijn is een nieuw avontuur van Kruimeltje. Het originele verhaal is geschreven door Chris van Abkoude en uitgebracht in 1923. Nu 98 jaar later is er een vervolg geschreven door Christine Linneweever & Tijs van Marle.

In dit avontuur woont Kruimeltje eindelijk, in een mooi groot huis, bij zijn ouders. Kruimeltje moet heel erg wennen, van arme, stadse straatjongen naar zoon van rijke ouders. Al doet hij nog zo zijn best, de problemen vinden hem. Na de zoveelste keer straf nadat er iets is misgegaan zijn zijn ouders niet alleen boos op hem maar hij ook op zijn ouders. Kruimeltje besluit om samen met Moor, zijn hond, terug te gaan naar de stad. Op weg naar de stad houdt Anna, het nichtje van de huishoudster Paula, hem tegen.

Voor Kruimeltje verder kan gaan of Anna hem kan om praten gooit een oude bekende van Kruimeltje's vader roet in het eten. Deze heeft het voorzien op Kruimeltje's familie. Kan Kruimeltje hem te slim af zijn en zijn ouders, Anna en zichzelf redden?

Voor ik dit boek las heb ik eerst nog een stuk gelezen van de eerste en ondanks dat je duidelijk merkt dat het door andere auteurs is geschreven past het wel. Ik vond het een heel leuk verhaal en stelde de film mij echt teleur, vond van het eerste boek de film echt geweldig, had ik dit bij het boek echt niet.

Het boek bevat foto's van de film, wat een erg leuke toevoeging is (heb van het eerste boek ook de editie met foto's van de film dus past heel mooi bijelkaar). Als je van het eerste boek hield en/of van avontuurlijke kinderboeken houd raad ik deze zeker aan

Meer recensies van Jamie