De Lissabon brieven

Jamie 17 juli 2019
e Lissabon Brieven was mijn eerste boek bij Gaby Rasters. Ze is me aanbevolen door mijn oma en ik moet haar bedanken want Gaby Rasters heeft een hele fijne schrijfstijl.

Merijn vertrekt 3 dagen later dan zijn vriendin Chantal naar Lissabon. Na de reis eerst te hebben afgezegd vanwege werk heeft hij besloten haar te gaan verrassen. Maar degene die wordt verrast is en hij blijft verward achter in Lissabon. Hij checkt in bij een hotel en terwijl hij 's avonds op het dakterras zit ziet hij aan de overkant een jonge vrouw op haar balkon zitten. Vanaf een afstand ontmoeten hun ogen elkaar en begint er een verwarrende reis met dramatische ontwikkeling in de levens van Merijn, Chantal en de Portugese Carolina.

In dit verhaal word je meegenomen in het leven van Merijn, maar ook die van zijn vriendin Chantal en de Portugese Carolina. Hun levens komen voor zware beslissingen te staan. Dit boek is een verhaal over liefde, vriendschap, vertrouwen en jezelf vinden. Ook komen er tegenslagen en verdriet voor in het boek.

De cover vind ik erg mooi bij het verhaal passen en ook de titel past echt bij het verhaal. De personages zijn geloofwaardig en komen tot leven tussen de pagina's. Merijn, Chantal en Carolina groeien echt tijdens het verhaal. Wat mooi is om te lezen.

Het verhaal is in een logische volgorde opgebouwd en zit goed in elkaar. Soms denk je te weten wat er gebeurd, maar het boek is alles behalve voorspelbaar. De fijne schrijfstijl zorgt ervoor dat het boek fijn leest.

Dit was mijn eerste boek van Gaby Raster, maar zeker niet mijn laatste.

Meer recensies van Jamie