Verandering door kritiek

Joke Zwier 09 februari 2020
Amber is sinds ze bij haar ex Bjorn weg is, een succesvolle kinderboekenschrijfster geworden. Ze schrijft onder een pseudoniem en staat niet graag in de belangstelling . Ze is onzeker en best eenzaam, maar elke uitnodiging om iets te ondernemen slaat ze af. Richard belt haar regelmatig, daar hij de illustrator is van haar kinderboeken. Hij is haar grote steun en spoort haar regelmatig aan om iets te ondernemen.
Bij Richard en Maarten kan ze zichzelf zijn en hoeft ze zich niet te bewijzen.. Als Richard haar overhaald om naar de fan-dag van haar kinderboeken te gaan is dit een grote stap voor haar. Ze gaat er anoniem heen en in haar hart vindt ze het doodeng, maar ook heel leuk. Hier leert de Laurens en zijn geadopteerde zoontje Shane kennen. Ook Laurens wordt heel erg belangrijk in haar leven en leert haar met kritiek om te gaan.
De karakters leer je goed kennen en ik kon mij heel erg goed in Amber verplaatsen.
Een heerlijke feelgood met diversiteit. Een verhaal dat je achter elkaar uitleest door de vlotte schrijfstijl en de korte hoofdstukken.

Meer recensies van Joke Zwier