Kir Royal smaakt naar meer

Karin Hazendonk 28 mei 2022 Auteur
Kir Royal smaakt naar meer

De schuchtere Daphne kan haar geluk niet op als miljonairszoon Thom verliefd op haar wordt. Ze twijfelt dan ook geen moment als hij vraagt of ze bij hem wil intrekken. Er is alleen een probleem: Thom is haar baas, dus moet ze ontslag nemen. Al snel merkt Daphne dat het jetsetleven van Thom veel minder spannend is dan ze dacht. Ze mist een doel in haar leven, nu ze van hem niet meer hoeft te werken. Zelfs haar beste vriendin Jens kan niet voorkomen dat ze dreigt af te glijden in een depressie. Dan ontvangt Daphne schokkend familienieuws, waardoor ze genoodzaakt is naar het buitenland af te reizen. Is dit een keerpunt in haar leven?

Mijn leeservaring:
Kir Royal van Julia Ran is de inleidende novelle voor het boek Tequila Sunrise dat in februari 2023 gaat uitkomen. Daphne woont samen met Thom, maar het oppervlakkige jetsetleven is niet echt aan haar besteed. Thom werkt veel en ze voelt zich – mede omdat ze ontslag moest nemen – verwaarloosd en nutteloos.
Dan krijgt Daphne een schokkend bericht van haar vader en samen met Jens, haar beste vriendin, reist ze af naar de Filippijnen.

Julia Ran heeft een geweldige schrijfstijl. Het verhaal leest heel vlot en heb ik genoten van het verhaal. Snel word je als lezer in het leven van Daphne getrokken en leef je mee met haar frustraties. Zoals Julia de personages heeft neergezet, kwamen ze voor mij tot leven.
Het duurt nog even voordat Tequila Sunrise gaat uitkomen en ik verder kan lezen hoe het Daphne, Thom en Jens vergaat. Een boek dat hoog op mijn nog te lezen lijst zal komen.
Dank je wel, Julia, voor dit heerlijke verhaal.

Meer recensies van Karin Hazendonk