Sprankelend debuut

Karin Hazendonk 20 april 2020 Auteur
De auteur:
Annet Hulst is de initiatiefnemer van de websites Chiclit.nl en Vrouwenthrillers.nl. Ze is getrouwd, moeder van twee dochters en heeft een leuke baan in de IT. In haar vrije tijd schrijft ze en leest ze boeken in alle genres. Haar favoriete tv-programma is Expeditie Robinson.

Korte inhoud:
In Privacy Live, de nieuwste tv-hit van commerciële zender AirTV, worden Nederlanders stiekem gefilmd waarna hun grootste geheimen openbaar worden gemaakt. Elke week kijkt men massaal naar het programma, nieuwsgierig naar wat anderen verborgen willen houden. Ook de 17-jarige Jente, vastbesloten om ooit beroemd te worden, is een groot fan van Privacy Live. Haar vriendje Daniël werkt sinds kort als cameraman bij AirTV en zou willen dat Jente wat minder geobsedeerd was.
En dan, op een dag, lijkt Daniël van de aardbodem verdwenen. Is hij boos op Jente? Of heeft hij zo zijn eigen geheimen?

De cover:
Op de cover wordt al duidelijk gemaakt dat de hoofdrol in het boek is weggelegd voor een televisieprogramma. Op de witte ondergrond zie je cameramannen, geluidstechnici en de onontbeerlijke presentatoren. Ik was niet direct gecharmeerd van de cover, maar na het lezen van het boek kwam ik tot de conclusie dat de cover perfect bij het verhaal past.

Mijn leeservaring:
De 17-jarige Jente heeft op YouTube een vlog met beauty- en voedingstips. Ze wil beroemd worden en dat lijkt opeens wat minder onmogelijk nu haar vriendje Daniël werkt als cameraman bij de populaire zender AirTV.
Ze zenden de meest populaire programma’s uit: De mooiste maagd van Nederland en Privacy Live. Jente wil dolgraag meedoen met De mooiste maagd en komt door de eerste ronde. De eerste stap naar de roem is gezet.
Dan verdwijnt Daniël na een woordenwisseling met Jente, maar Jente voelt dat er iets niet klopt en is vastbesloten om hem te vinden.

Annet neemt de lezer mee in de wereld van tv-programma’s. Een wereld waarin niets is wat het lijkt. Annet heeft een prettige schrijfstijl en weet de lezer mee te sleuren in een kijkje achter de schermen van een televisieprogramma waar de kijker flink wordt gemanipuleerd. Een YA, vol vaart geschreven en een goed gedoseerde spanning. Ook volwassenen zullen van dit boek genieten.
Het vermelden waard is dat Annet dit verhaal tien jaar in haar hoofd heeft gehad voordat ze het daadwerkelijk ging schrijven, en dat het ook nu nog actueel is.

**** ½ voor dit sprankelende debuut

Meer recensies van Karin Hazendonk