Bijzonder boek, maar niet positief

Karin Hazendonk 24 december 2022 Auteur
Het nawoord zou de beweegredenen van de auteur moeten verklaren, maar helaas is dat voor mij niet het geval. In het boek volgen we een aantal personages, Sonja, die de tickets verkoopt aan heren die seksfilms willen bekijken. Marcel de bioscoopeigenaar.
Een boek dat zich afspeelt in de jaren 70, jaren waarin de seksuele revolutie hoogtij viert, Ook dat komt niet tot uiting in het verhaal.
De auteur heeft ervoor gekozen om bijna het hele boek in gesprekken te schrijven met af en toe een kijkje in het leven van Sonja.. Daarin is hij naar mijn mening niet in geslaagd. Alle personages blijven oppervlakkig en gezien het thema van het boek zou ik juist daarin meer diepgang verwachten.
Auteur vertelt in het nawoord dat. hij een ode wilde brengen aan de vrouwen die in de seksfilms speelden. Dat komt totaal niet tot uiting in het verhaal. Het verhaal is niet af. Voor mij zijn het scenes die nog een verhaal moeten vormen.
Een magere 2 sterren.

Meer recensies van Karin Hazendonk