Boeiend tot het einde

Karin Hazendonk 21 augustus 2022 Auteur
Op het moment dat Bart van Schie zijn jeugdvriend Roy tegenkomt in de dierentuin worstelt hij met zijn privéleven. Zijn vriendin heeft hem de bons gegeven en tot overmaat van ramp verloor hij niet lang daarna zijn baan.
In hun jeugd zijn Bart en Roy bijna slachtoffer geworden van de verdrinkingsdood, waarbij degene die hun gered heeft zelf om het leven is gekomen. Al enige tijd loopt Bart met het idee rond om de nabestaanden van zijn redder te bedanken voor het feit dat hij nog leeft.
Voor Roy hoeft dit allemaal niet zo. Hij is het trauma nooit helemaal te boven gekomen. Als Bart uiteindelijk het adres van die familie weet te achterhalen is hij vastbesloten zijn plan door te zetten. Roy, die als vrachtwagenchauffeur werkzaam is, besluit om Bart mee te nemen naar Zuid-Frankrijk, waar die familie nu lijkt te wonen. Uiteindelijk blijken de zaken heel anders te liggen dan aanvankelijk gedacht.

Mijn leeservaring:
Als Bart het adres van de nabestaanden van zijn redder weet te achterhalen, vertrekken hij en zijn vriend Roy naar Zuid-Frankrijk, waar Yvonne, de weduwe van hun redder Arjan Hollaar samen met haar dochter Kim woont. Ze is inmiddels hertrouwd met Bernard.
Echter, als de mannen arriveren, wil ze niets weten van Bart en Roy. Het verleden heeft ze diep begraven en mag nooit meer naar de oppervlakte komen.

Als lezer word je meegenomen in een wervelstorm van gevoelens. Je voelt een immense afkeer voor Yvonne die alleen denkt in geld en daar ook naar handelt. Medelijden met dochter Kim die door Yvonne als speelbal wordt gebruikt. Als een auteur erin slaagt om de personages zo neer te zetten is de missie al voor een groot deel geslaagd.
Gebeurtenissen volgen elkaar in een rap tempo op en hoewel het verhaal zich voornamelijk in Zuid-Frankrijk afspeelt en rijkdom een grote rol speelt, wordt het nergens eentonig. Een meeslepend, spannend verhaal met, zoals we van Jara Lee gewend zijn, een vleugje romantiek.
Een heerlijk boek dat je, eenmaal begonnen, niet meer weglegt.

Met hun misdaadromans heeft het schrijversduo Jara Lee inmiddels hun schrijftalent bewezen. Ze schrijven toegankelijke en vlot geschreven boeken met spanning en een vleugje romantiek. De lezer wordt meegetrokken in het verhaal en de personages komen echt tot leven.

Meer recensies van Karin Hazendonk